HANTAR SMS DENGAN SEKALI KLIK.

Sesuai untuk perunding unit amanah , agent insurans ,mlm dan mereka yg ramai client.boleh digunakan untuk peringatan hari lahir dan sebagainya dengan sekali setting sahaja.

Sunday 18 March 2012

"Self Defense"


Adakah kita selesa dengan keadaan kerja kita sekarang.Saya yakin ,pasti ada yang memberikan jawapan 'suka 'dan ada juga yang mengatakan 'tidak'. Pada pandangan dan pengalaman saya sendiri pasti RAMAI yang akan mengatakan 'Tidak' .Ini kerana mereka semua termasuk saya bekerja dalam keadaan terpaksa.bukan kerana suka ataupun minat dengan kerja yang dilakukan.
Kita semua tidak dapat mengelakkan diri dari keadaan ini kerana kita semua perlu mencari nafkah untuk keluarga masing2.Dan oleh kerana itu Ramai diantara kita terpaksa membiarkan saja pihak atasan kita melakukan apa sahaja terhadap minda dan zahir kita.kita tiada 'SELF DEFENSE' tiada hak untuk bersuara.kebanyakan dari kita takut hendak menyuarakan pendapat masing2 kerana bimbang kedudukan masing2 akan tergugat.....SEBAB kebanyakan pihak atasan (BOS) menganggap 'bos always right'...itulah hakikat nya yang terpaksa kita tanggung.
Jadi ,saya amat berharap agar kita dapat mengubah keadaan ini dari berterusan dengan membiarkan sahaja perkara ini berlaku tanpa kerelaan diri kita.(buat kerja tanpa rela).ADA IDEA TAPI DIABAIKAN.ATAU BOS YG AMBIK IDEA TU....

Pertahankan kita punya Idea....Berkeras dengan Bos bukan bermaksud melawan.....kepada Bos2 yg membaca post ni saya harap dengar lah pandangan atau cadangan orang bawahan anda.
JIKA kita benar pertahankan .Berani Kerana Benar.
jangan takut kena tukar ke jabatan lain ataupun kena turun pangkat...jangan jadi seorang yg penakut....bercakap hanya dibelakang.bila didepan macam tikus.....diam lidah kelu....

berubah jadi berani,atau kita akan ditindas....

yang hendak berubah.
Jamian Sarif

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers