HANTAR SMS DENGAN SEKALI KLIK.

Sesuai untuk perunding unit amanah , agent insurans ,mlm dan mereka yg ramai client.boleh digunakan untuk peringatan hari lahir dan sebagainya dengan sekali setting sahaja.

Tuesday 8 November 2011

selamat kan bumi kita.



aku nak cite sikit pasal perkara-perkara yang aku lalui beberapa hari ini.
beberapa hari lepas ketika sedang drive kete ,aku ternampak lah sorang makcik bersama dengan 2 orang anaknya sedang membuang sampah ke anak sungai tanpa rasa bersalah dan tanpa menghiraukan orang yang lalu lalang dijalan tersebut.
cuba korang bayangkan kalau setiap orang buat begitu ,tak ke penuh dengan sampah sarap sungai-sungai kita.
kalau korang tak percaya cuba tengok keadaan sungai sekitar kawasan korang,confirm aku berani jamin ,mesti banyak khazanah yg dah kita semua bagi kat sungai tu.lama2 aku rasa sungai takda air ,tapi penuh dengan sampah sarap.renung-renungkanlah wahai sekalian manusia.
apapun semuanya bermula dengan diri sendiri dahulu .

lagi satu tabiat yang aku rasa kita semua suka buat adalah suka buang sampah keluar tingkap kereta ,biasanya sampah2 kecil ,plastik gula2,puntung rokok,kulit buah-buahan spt rambutan.dan sbgnya.

berubahlah demi masa depan bumi kita untuk anak2 dan generasi masa depan.mulakan sekarang juga.jangan buang sampah merata2 .bawalah beg plastik kecil untuk sampah kemana sahaja,

jangan rupa je smart ,hensem ,lawa ,cun.tapi tak mau jaga kebersihan alam kita.bumi pun nak lawa,hensem.kesian bumi kita,dah lah tua..penuh dengan kelemumur lagi,kurap2 semua ada.sapa yg bagi penyakit ni kat bumi kita.siapa lagi kalau bukan kita sendiri.
Anda Semua Dan Juga Saya Wajib Menjaga Bumi.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers